30 April, Valborg

Då är dagen här. Dagen som alla 14 åringar väntat på. Dagen som deras första fylla ska intreda!
Inte  allas, men valborg är väl ganska känt för alla dessa ungdomsfyllor?
Själv har jag aldrig varit sån och jag hoppas att vi uppfostrar våra barn så dem väljer tex utbildning eller idrott framför alkohol. Om Knoddmamma fick som hon ville skulle de inte finnas knark, alkohol, ciggaretter och snus när mina barn fyller 18. Önskedröm? Absolut!
 
Jag är så oerhört glad över att min lillasyster på snart 15 år har lite vett innanför pannbenet!
Gör mig glad att se. Får se när nyfikenheten börjar träda fram. Hoppas de tar några år till!
 
Kvällen kommer tillbringas hemma hos mamma där de kommer vara knökfullt med folk! *mysigt*
bara folk man gillar, älskar och bryr sig om så de kan inte bli bättre.
Där blir det mat och massa mys, får se om vi promenerar bort till elden sen. Jag vet inte jag tycker valborg är bland de mest överskattade högtider som finns. Dessutom får vi se om min rygg är på rätt sida. Ligger nog hellre kvar i en varm soffa och glor på tv!
 
vad ska ni Göra idag?
 

Nej nu ska jag baka hallonpaj. Ha en riktigt fin dag allesammans!

Kommentarer
Postat av: Mamma Nettan i Bålsta

Jag hoppas verkligen att Flisan väntar i tid o evighet innan hon provar alkohol ;o))
Du får ligga i våran soffa ikväll ;o))
Längtar till ni kommer <3

Svar: Hoppas jag med! Jo det ska bli trevligt! :P <3
Mysan -

2013-04-30 @ 14:07:09
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

Jag ska också fira med mamma, och pappa. Men inte knökfullt med folk utan bara jag, hunden och föräldrarna :) Och maaaaassa mat!

Wow, knodd alltså, hur långt är det kvar? :D Mitt hår är påväg ut igen faktiskt, jag tappade det igen i december 2012 och redan kommer det piggar över näääästan hela huvudet. Nu håller jag tummarna för att de små hårstråna ska sitta fast!

2013-04-30 @ 16:33:21 / URL: http://lorissalovebomb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0